HANDELSVILKÅR

VILKÅR OG BETINGELSER FOR SALG  

Vilkårene og betingelsene nedenfor skal gjelde for alle leveranser fra ONLY Stores Norway AS, organisasjonsnummer 998385903 ("ONLY"), til kunder som kjøper varer via ONLY Karl Johan, ONLY Vestkanten og/eller ONLY Sørlandssenteret nettbutikk (”Nettbutikken”).  

1. Kontraktinngåelse 

En endelig og bindende kontrakt er inngått mellom deg og ONLY når bestillingen din er bekreftet av ONLY. ONLY vil sende en ordrebekreftelse til deg på e-post når bestillingen er bekreftet. Ordrekvitteringen du mottar umiddelbart etter bestillingen er lagt inn, utgjør ikke en ordrebekreftelse.  

Du har kun lov til å kjøpe produkter i nettbutikken hvis du er privat forbruker, dvs. ikke bedriftskunde.   

Rettferdig bruk 

ONLY forbeholder seg retten til å hindre personer i å handle via nettbutikken ved et høyt antall returer.   

2. Priser, avgifter og levering

Alle priser er oppgitt inkl. mva og andre avgifter. Den gjeldende prisen er den som er oppgitt i nettbutikken for det aktuelle produktet på bestillingens dato.  

ONLY forbeholder seg retten til å endre priser som er oppgitt feil i nettbutikken. Videre forbeholder ONLY seg retten til å endre eventuelle priser, avgifter, og/eller andre kostnader oppgitt i nettbutikken når som helst, f.eks. på grunn av endringer i merverdiavgiftssatsen eller andre offentlige avgifter og gebyrer, økte kostnader eller som følge av den generelle utviklingen i utsalgsprisene.  

Fraktpriser ved bestilling av varer i ONLY Stores Norges nettbutikk: 

  • Klikk & hent: 0,00 NOK.  
  • Levering til nærmeste utleveringssted: 59,00 NOK - fri frakt på ordre over 700 NOK 

Fraktpriser ved retur av varer til ONLY Stores Norges nettbutikk:

  • Levering til nærmeste utleveringssted: 89,00 NOK

Produkter bestilt via nettbutikken kan kun leveres til adresser i Norge.  

  1. Betaling 

Ved bestilling av varer i nettbutikken er det mulig å benytte følgende betalingsmetoder: 

  • Kreditt- og debetkort (VISA, Mastercard) 

Denne betalingsmetoden krever et gyldig kreditt- eller debetkort. Vi forbeholder oss retten til å kontrollere gyldigheten av kortet. Beløpet vil bli reservert på kortet ditt og vil bli belastet etter forsendelse av varene.  

  • VIPPS 

Denne betalingsmetoden krever en VIPPS-konto, hvor du må logge inn for betalingsprossesen for å fullføre betalingsforespørselen. 

  • Klarna

Denne betalingsmåten tilbys i samarbeid med Klarna Bank AB. Med finansieringstjenesten fra Klarna kan du betale kjøpet i fleksible eller faste månedlige beløp, i henhold til betingelsene som er oppgitt i kassen. Avbetaling forfaller i slutten av hver måned etter innlevering av en egen månedlig faktura fra Klarna. Når du velger denne betalingsmåten inngår du en avtale med Klarna direkte som er underlagt Klarnas vilkår og betingelser og standard europeisk informasjon om forbrukerkreditt, samt personvernforordning. Hvis du ikke kan godta vilkår og betingelser, og personvervnforordring, vennligst velg en annen betalingsmåte. 

Alle betalinger er underlagt validering og autorisasjon fra både kortutsteder/betalingsleverandør og oss, for å opprettholde sikkerheten og forhindre svindel. Vi forbeholder oss retten til å avslå visse betalingsmetoder og/eller henvise til en annen betalingsmetode avhengig av omstendighetene. 

Forhåndsbestilling
I noen tilfeller vil det være mulig å bestille produkter som enda ikke har ankommet lageret vårt enda. Ved bestilling av et forhåndsbestillingsprodukt (PRE-ORDER), aksepterer du en forhåndsbetaling av det forhåndsbestilte produktet. Følgelig godtar du at ONLY Stores Norge vil belaste deg og innkreve betaling før de bestilte produktene ankommer og sendes.

  1. Levering

Med mindre du har blitt informert om noe annet, er det vanlige leveringstidspunktet fra tidspunktet for bestillingen: 

  • Klikk & Hent/hent i butikk: 0-1 virkedager. Maks 5 timer innenfor åpningstid.
  • Postnord - nærmeste utleveringssted: 2-5 virkedager 

ONLY forebeholder retten til endringer, prisendringer, leveringsforsinkelser og utsolgte varer.

  1. Angrerett 

Du har rett til å trekke deg fra avtalen som er inngått uten å oppgi noen grunn. 

Returrett 

  • Angrefristen er 30 dager. 
  • Denne perioden regnes fra datoen du mottok varene. 
  • Dersom siste dato hvor varer kan returneres er en helligdag, en lørdag, søndag, 24. desember eller 31. desember, utløper fristen neste virkedag.  
  • Fristen er overholdt dersom du sender melding om at du ønsker å benytte deg av angreretten før fristen går ut. Dvs. for eks. at du har meldt inn returen i vår returportal innen 30 dager fra du mottok varene. 

Annullere avtalen

  • Hvis du ønsker å trekke deg fra kontrakten, skal du meddele til ONLY Stores Norge din beslutning om å angre den inngåtte avtalen i en utvetydig erklæring. (Markensgate 37, 4612 Kristiansand, e-post: osnkundeservice@bestseller.com)
  • Du kan også bruke SKJEMA FOR ANGRERETT, men det er ikke obligatorisk.  
  • Mottar vi varene i retur uten melding om at en ønsker å gjøre bruk av angreretten betrakter vi returneringen av varene som bruk av retten til å angre kjøpet
  • Hvis du har valgt klikk & hent som leveringsmetode (henting av pakke i butikken) og du ikke henter pakken innen 14 kalenderdager, vil varene dine returneres til butikken. Denne returneringen anser vi som bruk av angrerett.

Tilbakebetaling 

  • Hvis du utøver retten til å trekke deg fra kontrakten, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (ekskludert tilleggskostnader, hvis du har valgt en annen leveringsmetode enn den rimeligere typen standardlevering som tilbys av oss), uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter datoen vi mottok forespørselen om å trekke seg fra kontrakten. Refusjoner vil bli kreditert din opprinnelige betalingsmåte med mindre du eksplisitt har akseptert noe annet. Du vil uansett ikke bli belastet med gebyrer som følge av tilbakebetalingen.  
  • Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varene eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er returnert, alt ettersom.  
  • Ved delvis retur får du ikke refusjon av leveringskostnadene. 

Retur av varer 

  • Du må returnere varene uten unødig opphold og senest 14 dager etter datoen da du har gitt beskjed om at du ønsker å trekke deg fra kontrakten. 
  • Heving fra kontrakten vil bli ansett i rett tid dersom du før utløpet av 14-dagersfristen har overlevert varene til den fysiske butikken, eller posttjenester, eller andre tjenester som har forpliktet seg til å stå for utsendelsen av varer til oss. For å beholde bevis på at du har trukket deg fra kontrakten i rett tid, bør du ta vare på kvitteringen eller retursporingsnummeret som viser at du har overlevert varene til postvesenet etc. for forsendelsesformål. 
  • Du bærer alle kostnader ved å returnere produktene. Returnerer du med vår returetikett vil du bli belastet med et beløp på 89,00 NOK.
  • Har du mottatt varer i to deler? Du kan sende hele returen din samlet, ellers vil det påløpe returkostnad (89,00 NOK) på begge returene. 

Brukte/skadede varer 

  • Du er kun ansvarlig for verdifall av varene forårsaket av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, kvalitet og funksjon. 

Spesialproduserte varer 

  • Retten til å angre fra kontrakten gjelder ikke for varer produsert i henhold til dine spesifikasjoner eller med et tydelig personlig preg. 
  1. Reklamasjon

ONLY gir etter kjøpsloven en reklamasjonsrett på 24 måneder på alle varer. Reklamasjonsretten betyr at du kan klage over feil eller mangler ved varen som er oppstått i løpet av 24 måneder etter kjøpsdato. Du må reklamere innen en rimelig frist etter at en slik feil eller mangel er eller burde ha vært konstatert.  

Hvis klagen din er berettiget, refunderer vi også fraktkostnadene dine, basert på den billigste forsendelsesmåten.  

Du reklamerer ved å sende returblanketten (påført returårsakskode) sammen med den defekte varen til oss på denne adressen:

ONLY Karl Johan
Karl Johans gate 6
0154 Oslo
Norge
E-post: osnkundeservice@bestseller.com

Dersom du ikke lenger har en returblankett og returetikett/portoetikett, kan du ta kontakt med oss på mail og få en ny tilsendt. 

  1. Kundeklageprosedyre

I tilfelle du er uenig i vår håndtering av klagen din, er det mulig å sende inn en klage angående et nettkjøp via den europeiske plattformen for online tvisteløsning, som du kan få tilgang til HER.  

  1. Erstatningsansvar

ONLY er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende ytelse på grunn av force majuere. Så lenge en force majeure-situasjon vedvarer, er ONLY fritatt fra å oppfylle sine forpliktelser.  

ONLY sitt ansvar for alle krav er begrenset til et beløp som tilsvarer prisen på varen kjøpt av deg. 

ONLY påtar seg produktansvar overfor deg i henhold til gjeldende lov.