KUNDESERVICE

Se gjennom ofte stilte spørsmål før du kontakter oss

Sammenleggbart innhold

Hvordan returnerer jeg?

Noe som ikke passet? Slik gjør du en retur!

Du kan returnere varer gratis i alle våre fysiske ONLY-butikker slik:

  • Ta med varene og kvitttering/ordreseddel til valgfri ONLY-butikk.
  • Har du betalt med Klarna? Husk å meld retur i Klarna-appen eller på deres nettside. Din faktura blir pauset, og korrigert med rett beløp etter retur. Korrigering av faktura kan ta 7 dager.

Ved retur via post fyller du ut returskjemaet du fikk med i pakken din, og bestiller fraktseddel via vår returportal HER.

    • Lever returpakken med returskjema innen 30 dager etter mottakelse av vare(r) på et PostNord-kontor. 
    • Vi har ikke et system for bytte av varer, så om du vil bytte til en annen størrelse eller produkt, må du legge inn en ny bestilling, eller gjøre bytte i en av våre butikker.
    • Du betaler selv for returavgiften via post - den trekkes fra din etterbetaling.
    • Har du betalt med Klarna? Husk å meld retur i Klarna-appen din, eller på deres nettside. Din faktura blir da pauset, og korrigert med rett beløp 7 dager etter vi mottar din retur.
    • De må også sendes med fraktetiketten du får i returportalen vår, og ikke sendes ved en annen fraktmetode.

Ved reklamasjon ber vi deg sende henvendelse, gjerne med bilder og beskrivelse, til kundeservicemailen vår for hjelp. OBS! Bruksskader som nupping osv. regnes ikke som reklamasjon. 

Alle varer må returneres i original tilstand. Dvs. prisetiketter, forpakning, o.l. må være på varen, slik du fikk den. 

Jeg har ikke mottatt refusjon

Betalte du med kort skal du få pengene tilbake med én gang av butikken - kontakt butikken du returnerte i, så de kan sjekke opp i det og finne en løsning.

Betalte du med Klarna kan det ta opptil 1 uke før faktura oppdateres - har det tatt lengre tid kan du sende oss kvitteringen du mottok av butikken på mail, så vi får sjekket ut saken.

Husk å inkluder ordrenummer i emnefeltet.

Mest sannsynlig skyldes det at det ikke har blitt sendt returmelding fra butikken, så hvis du ikke har kvittering kan du kontakte dem og be dem om å sende inn returmelding til oss.

Når sendes en forhåndsbestilling?

  • En forhåndsbestilling er kjøp av varer som ikke enda er på lager, og som vil bli sendt så snart vi har den på lager.

  • I beskrivelsen på produktet står det når vi forventer den på lager. Dette er veiledende og kan forskyves begge veier. Vi oppdaterer hver gang vi har nye oppdateringer. Straks vi mottar varen på lageret jobber vi for å få den sendt til deg.

  • Vi kan noen ganger oppleve forsinkelser med forhåndsbestilte varer hvis de står fast i frakten. Hvis du har ventet lengre enn 2 uker så send oss gjerne en mail så kan vi hjelpe deg med faktura, endring av ordre eller lignende.

  • Bestilles andre varer sammen blir ikke disse sendt før forhåndsbestillingsvaren ankommer lager.
    Vi anbefaler derfor at du deler ordren din i 2 dersom du ønsker resterende varer med en gang.

  • Vi trekker betaling ved mottakelse av ordren.

  • 30 dages returrett gjelder først fra du har mottatt forhåndsbestillingen.

Hvor finner jeg ordrenummeret mitt?

Ordrenummeret ditt består av 4 sifre, og er inkludert i emnefeltet både i ordrebekreftelsen, leveringsbekreftelse og evt. annen mail du har mottatt fra oss ang. din bestilling.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar feil vare/en defekt vare?

Vi beklager eventuelle feil eller mangler på våre produkter. Vennligst ta kontakt med kundeservice så snart som mulig med detaljer om problemet. Inkluder ordrenummeret i emnefeltet, og gjerne bilder i mailen.

Kan jeg endre eller kansellere en ordre?

Når bestillingen din er plassert og importert i vårt system har vi dessverre ingen mulighet til å gjøre endringer. Du kan imidlertid alltid returnere bestillingen.

Unntak gjelder forhåndsbestillinger hvor sendingene ikke sendes med en gang.

Det mangler et produkt i bestillingen min

Når ordren din er sendt, blir du belastet beløpet for varene som er sendt. Hvis det eventuelt skulle være et produkt som er utsolgt, vil du ikke bli belastet for det, så sjekk gjerne oppdatert leveringsbekreftelse.

Hvis det mangler et produkt som det står i leveringsbekreftelsen skal være med i bestillingen din og fakturabeløp ikke har blitt oppdatert så send oss en mail. Vennligst inkluder ordrenummeret ditt i emnefeltet.

Når blir ordren min sendt?

Vi prøver å bruke maks 2-3 virkedager på å håndtere ordren din. Merk at vi ikke håndterer ordre på søndager men etterfølgende mandag.

Jeg har en reklamasjon fra fysisk butikk

Vi kan ikke håndtere returer og reklamasjoner fra våre fysiske butikker via nettbutikken. Du må kontakte butikken du kjøpte av, eller en annen ONLY-butikk i nærheten av deg. Du finner alle våre butikker og kontaktinfo HER.

Kan jeg bytte størrelse eller farge i nettbutikken?

Ønsker du å bytte til en annen størrelse eller til et annet produkt kan du gjøre dette gratis i en av våre fysiske ONLY-butikker i Norge. Du finner din nærmeste butikk her. Husk at du må ha med kvitteringen du mottok på e-post.


Vi har dessverre ikke en byttefunksjon ved retur til vårt nettbutikklager. Alternativet vil være å returnere produktet som normalt til vårt nettbutikklager, for så å legge inn en ny bestilling i riktig størrelse/farge. Merk at en retur tilbake til vårt nettbutikklager koster kroner 89NOK.

Prisetikettene må fortsatt være festet til produktet.

Kan jeg bestille utfor Norge?

Det er ikke mulig å bestille til andre steder enn fastlandet Norge fra vår nettbutikk.

Hvor lang tid tar det før jeg får ordren min?

Vi regner ca. 1-2 virkedager fra ordren sendes fra oss, og 1-7 virkedager til du mottar ordren din fra Postnord.

Hva er fraktpris?

Frakt er gratis på alle ordre over 700 kr. Ellers koster frakt 59 kr.

Returavgift på 89 kr forekommer om du sender ordren din i retur via post.

Kan jeg spore bestillingen min?

Ja, når bestillingen er sendt vil du motta en sporingskode via e-post som lar deg spore din bestilling.

Kan jeg endre leveringsadressen min?

Dessverre kan vi ikke foreta noen endringer i bestillinger som allerede er utført. Dette omfatter endringer av leveringsmetoder og betalingsalternativer. Kontakt Postnord dersom du må ha dette endret.

Jeg har bestilt fra ONLY.com

Da er du kommet til feil sted. Hvis henvendelsen din gjelder bestilling via ONLY.com anbefaler vi å ta kontakt med deres kundeservice HER. Vi kan ikke hjelpe noe videre enn dette og henvendelser vil ikke bli besvart.

Jeg trenger ytterligere hjelp

Kontakt oss på kundeservicemailen vår hvis overstående ikke besvarer spørsmålet ditt. Vennligst inkluder ordrenummeret ditt i emnefeltet.